Szótár

13406-2

[ISO 13406-2]

Pixel policy.Szabványleírás arra, hogy mennyi, milyen, és milyen elhelyezkedésű lehet a pixelhibák száma 1milllió pixelenként.

3 napon belüli (Profi)

A vásárlást igazoló blokk/számla kiadását követő az üzlet nyitvatartási rendje alapján 3 munkanapon belül történő meghibásodás.

3-leg pick up

3 szori szállítással megvalósított szolgáltatási eljárás. Kimenni ügyfélhez, elhozni a hibás készüléket, visszavinni a javított készüléket (Teleplan)

3PL

[Third Party Logistics]

Harmadik Fél által kivitelezett Logisztika

a

[b]

Magyarázat

AA

[Administrative Assistance]

Adminisztratív Segítség (Lexmark)

AA

[Administrative Assistance]

Adminisztratív Segítség (Lexmark)

AC

[Alternating Current]

Váltakozóáram

ACE

[Automated Claims Entry]

Automatizált Panasz Bevitel (Lexmark)

AD/D

[Accidental Death and Dismemberment]

Balesti Halál vagy rokkantság (Lexmark)

ADP

[Accidental Damage Protection]

Véletlen károsodás elleni védelem (Lenovo-nál)

ADV

[Advance]

A következő folyamat leírására szolgál: először kiszállítjuk/kiküldjük az új terméket és csak későb megyünk a hibásért (HSP)

AGD

[white goods]

ARCONET által használt kifejezés. Valamilyen árucsoportra vagy szolgáltatásra vonatkozik

AGR

[Annual Growth Rate]

Éves Növekedési ütem (Lexmark)

AIO

[All In One]

All In One PC Egy olyan konstrukciójú asztali PC amelyben egy házba szerelték az összes alkotóelemet monitort, meghajtókat stb... (Lenovo)

Ajánlati díj

Ez az összeg a várható javítási költség munkadíjának 30százaléka,ezt az összeget kell fizetnie ügyfélnek ha a javítást az ajánlatban megjelölt összegért nem kéri.

Alapgarancia

A termék első garanciális időszakának időtartama és módja ami általában 12 hónap, de lehet 48 hónap is. Ezt a forgalmazó vagy a gyártó biztosítja. Előfordulhat, hogy az alapgarancia időtartama alatt is kap az ügyfél többletszolgáltatást ami nem az alapgarancia költségterhére megy! pl .a gyártó "behozós" garanciát biztosít, de a forgalmazó kifizeti a szállítási költségeket a helyszíni szolgáltatás megvalósításához.

Alkatrész

A termék legkisebb önálló alkotóeleme(i) melyet javítás vagy karbantartás céljából cserélünk.

Alkatrészköltség

[Anyagköltség]

A javításhoz felhasznált alkatrészek ill. részegységek eladási ára.

Alvállalkozó (Profi)

Az a szakmailag felkészült partner, akit megbízunk hogy javítsa azokat a termékeket melyekhez meg van a szaktudása.

Alvállalkozóhoz küldés (Profi)

Szoftver menűpont és folyamat is egyben. A telephelyekről a központba javításra beszállítandó, és a központ alvállalkozóihoz kiküldendő tételeiről nyomtatunk ebből a menüpontból listát, melynek neve Alvállalkozói szállító. Ezt a folymatot ill. a hozzátartozó logisztikai lépéseket nevezzük így.

Alvállalkozói szállító (Profi)

Profi szoftver megfelelő menüpontjából nyomtatott lista melyre felkerülnek azok a tételek, melyeket átadunk az alvállalkozónknak javítás céljából.Cészerűen ez 3 példányos nyomtatvány.

AM

[Account Manager]

Értékesítő (termékek eladására szakosodott alkalmazott) (Lexmark)

AOC

[Admiral Overseas Corporation]

Philips egyik gyártója

AP

[Asia Pacific]

Ázsia és Oceániai régió (Lexmark)

APD

[Authorized Part Distributor]

Meghatalmazott alkatrész disztributor(Lexmark)

APD

[Authorized Part Distributor]

Meghatalmazott alkatrész disztributor(Lexmark)

APL

[A Programming Language]

"A" Programozási Nyelv / Iverson féle programozási nyelv (Lexmark)

Árlimit (Profi)

Azt a maximum összeget jelenti, melyért az ügyfél kéri a javítást. Ezt az adatot csak a hibás készülék átadásakor adhatja meg az ügyfél. Amennyiben meghaladja a javítási költség ezt az összeghatárt, a szakember nem végzi el a javítást.

ARMS

[Asset Relationship Management System]

Vagyon kezelési rendszer (Lexmark)

AS

[Application Specialist]

Alkalmazás Specialista (Lexmark)

ASD

[Authorized Supplies Dealer]

Felhatalmazott Kellékanyag Kereskedő (Lexmark)

ASP

[Autorized Service Partner]

Feljogosított szervizpartner

ASP

[Autorized Service Partner]

Feljogosított szervizpartner

AST

[Application Solutions Team]

Alkalmazásokkal Kapcsolatos Problémákat orvosoló Csapat (Lexmark)

ASW

[Authorized Supplies Wholesaler]

Felhatalmazott Kellékanyag Nagykereskedő (Lexmark)

Átlagos árak (Profi)

[Átlagos javítási költség]

Mivel cégünk a javítás összegét néhány termék kivételével az elvégzett munka időráfordításának, és szaktudásigényének arányában határozza meg tehát változó az egyes termékek javítási díjja. Az ügyfelek tájékoztatására ezen árak utolsó 3 havi átlagát termékcsoportonként elérhetővé tesszük mind web oldalunkon, mind az ügyféltérben kifüggesztett azonos nevű táblázaton.

Átosztás (Profi)

Feladat átadása másik telephelynek másik dolgozónak a profi szoftverben.

Átvételi elismervény (Profi)

Ezen a dokumentumon a garancialevál megrendelője aláírásával igazolja, hogy átvette az általa igényelt garancialeveleket a megfelelő adatokkal.

Átvevőhely (szervizpont,Profi)

Olyan önálló iroda/szerviz ahol átveszik /megjavítják a Profi Szerviz központja által odairányított hibás készülékeket.

Audit

Vizsgálat, mely célja felderíteni és rögzíteni, hogy társaságunk Minőségügyi Kézikönyvében, a minőségügyi eljárásokban és a működésre vonatkozó egyéb dokumentumokban rögzítettek teljesülnek-e. Meghatározni a rendszer működésének hiányosságait és a helyesbítő tevékenységeket.

Auditor (ISO ; Profi)

Az erre külön kiképzett személy, aki kérdésekkel fordul az egyes munkaterületek dolgozóihoz, hogy felmérje, valóban a leírtak szerint működik a cég.

AVR

[Asset Valuation Reserve]

Eszköz Értékelési Tartalék

AWSP

[Authorized Warranty Service Provider]

Meghatalmazott Garanciális Szolgáltatást Nyújtó Cég (Lenovo)

B2B

[Business to Business]

Két cég közötti folyamat (kereskedelem, javítás stb.) (HSP)

BAT

[Business Applications Team]

Üzleti Alkalmazásokat fejlesztő Csapat (Lexmark)

BAT Lab

[Business Applications Training Lab]

Üzleti Alkalmazások Oktató Labor (Lexmark)

BD

[Business Day]

munkanap (Lexmark)

Befejezett (Profi)

Az a munkalaptétel, melynek javítását befejezték, de tesztelése még nem történt meg.Nem a a működőképességet jelöljük ezzel! Ha valamilyen okból nem javítható a készülé akkor is ez lesz a munkalaptétel megjelölése, természetesen megjelölve azt, hogy mi is az ok és az állapot.

Befejezve státusz

A Befejezett státusz a "Befejezett" munkafázist jelöli. (Lásd. még a Befejezett kifejezésnél!)

Belső audit (Profi)

Belső vizsgálat, mely célja felderíteni és rögzíteni, hogy társaságunk Minőségügyi Kézikönyvében, a minőségügyi eljárásokban és a működésre vonatkozó egyéb dokumentumokban rögzítettek teljesülnek-e. Meghatározni a rendszer működésének hiányosságait és a helyesbítő tevékenységeket.

Belső információ mező (Profi)

A Profi szoftver munkafázis képen belül található "belső információ" megnevezésű mező, melynek tartalma a javítás folyamatára vonatkozik, nem látható az ügyfél számára. Bármely javítási fázisban lehet ide jegyzeteket ill. üzeneteket rögzíteni a többi kolléga számára.

Belső információ(Profi)

A "belső információ" mezőbe kerülő szöveges üzenet, melynek tartalma a javítás folyamatára vonatkozik nem látható az ügyfél számára.

BER

[Beyond Economic Repair]

Gazdaságtalan javítás

Bevizsgálás (Profi)

A hiba ok megállapítására, a hibás alkatrész behatárolására szolgáló tevékenység. Részben elvégezhető az eszköz burkolatának megbontása nélkül, a hiba okának megállapítása céljából és a burkolat bontásával a hibás alkatrész pontos behatárolása miatt.

BIC

[Business Investment Checkpoint]

Üzleti Befektetési Ellenőrzésipont (Lexmark)

Bizonylat szám (Profi)

Valamilyen gazdasági eseményt igazoló dokumentum azonosító száma

BMA

[Brokers Market Analysis]

Brókerek által Készített Piacelemzés (Lexmark)

BOM

[Bill of Material]

Alkotó elemek listája melyen szerepel egy rendelési azonosító is amire hivatkozva lehet pl. rendelni azokat.

BOM

[Bill of Material]

Alkotó elemek listája melyen szerepel egy rendelési azonosító is amire hivatkozva lehet pl. rendelni azokat.

BOM Lab

[Bill Of Material Lab]

Az anyagról készített számla vizsgálata (Lexmark)

Bontási, eladási jegyzőkönyv (Profi)

Ha a tulajdonos lemondott készülékéről, vagy 3 hónapon túl sem szállította el, a készülékek további ügyintézését a "Tárolást követő feldolgozás" PMU szerint kell végezni, és a készülékre vonatkozó adatokat ebben a jegyzőkönyvben jegyezni.

BPM

[Business Process Management]

Üzleti Folyamatok Kezelése (Lexmark)

BRD

[Biannual Reference Date]

Féléves Utalási Dátum (Lexmark)

Bring In

[Behozós javítás]

Az ügyfél v. megbízó saját költségén szállítja be a készüléket a szervizbe v. szervizpontra

BTW

[By The Way]

Apropó!

BVO

[Buyer Value Option]

Vevői Érték Opció (Lexmark)

C/N process

[Credit Note process]

A termék cserefolyamatára használják a kifejezést az MMD-nél és az AOC-nál

CA

[Confidentiality Agreement]

Titoktartási megállapodás (Lexmark)

CAD

[Computer-Aided Design]

Számítógéppel segített Tervezés (Lexmark)

CAD/CAM

[Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing]

Számítógéppel támogatott Tervezés / Számítógéppel támogatott Gyártás (Lexmark)

CADAM

[Computer Augmented Design and Manufacture]

Számítógéppel Kiegészített Tervezés és Gyátrás (Lexmark)

CAGR

[Compound Annual Growth Rate]

Összetett Éves Növekedési Ráta (Lexmark)

CAL

[Competive Analysis Lab]

Versenyképességet Elemző (Lexmark)

CAM

[Computer-Aided Manufacturing]

Számítógép vezérelt gyártás (Lexmark)

Carry In

[Behozós javítás]

Az ügyfél v. megbízó saját költségén szállítja be a készüléket a szervizbe v. szervizpontra

CBR

[Consumption-based Replenishment]

Fogyasztás alapú utánpótlás (Lexmark)

CC

[Call Center]

Telefon központ. Ügyfélhívásokat kezelő szolgáltatás. Gyakran előzetes hibaelhárítás, hibafeltárás is történik a beszélgetés során. Alaptevékenység a bejelentett készülék garanciájának a meghibásodás módjának ellenőrzése a beszélgetés során.

CCFL

[Cold Cathode Fluorescent Lamp]

LCD panelek háttérvilágítására használják

CCR

[Customer Carry & Repair]

Lexmark-nál használt kifejezés a "behozós" javításra.

CDA

[Confidentiality Disclosure Agreement]

Titoktartási megállapodás (Lexmark)

CDL

[Client Directed Loan]

Ügyfél felé irányuló hitel(ezés) (Lexmark)

CEA

[Confidential Exchange Agreement]

Bizalmas információk cseréjéről szóló megállapodás (Lexmark)

Célraktár(Profi)

A Profi szoftver kezelésénél használt fogalom. A raktározás nyilvántartásában azt a raktárt jelöli, ahova áthelyezni kívánunk a terméke(ke)t.

CEP

[Customer Evaluation Program]

Ügyfél Kiértékelő Program(mint tevékenység, nem szoftver!) (Lexmark)

CFT

[Cross Functional Team]

 

CGI

[Cash Generated Incentive]

Honorárium, pénzzel való ösztönzés (Lexmark)

CID

[Customer Indicated Damage]

Ügyfél Okozta Sérülés(LENOVO)

Címke (Profi)

A készülékek jelölésére használt, egyik oldalán ragasztós felületű címke, melyen a készülékre vonatkozó adatok szerepelnek. Központban átvett készülékek címkéje fehér alapszínű, a telephelyeken átvett készülékek címkéje piros alapszínű.

CIN

[Customer Indicated Damage]

Ügyfél álltal okozott (nem garanciális) hiba vagy sérülés

CMO

[Chimei]

Egyik legnagyobb LCD Panel gyártó (Taiwan-on)

CN

[Credit Note]

Jóváíró dokumentum (pénzt helyettesítő dokumentum)

COD

[Cash On Delivery]

Fizetés a kézbesítéskor

COGS

[Cost Of Goods Sold]

Az eladott termékek beszerzési ára (Lexmark)

COMDEX

[Computer Dealer Exposition]

Számítógép Kereskedő Kiállítás (Lexmark)

Component exchange

Alkatrész (félvezető, vagy csavar )szintű javítás

CompTia

[Computing Technology Industry Association]

Ez egy kereskedelmi társulás mely nonprofit és 1982ben jött létre .5 mikro számítógép viszonteladó alapította ABCD néven Association of Better Computer Dealers Inc. 2011-től a CompTIA a hivatalos jogosítványok ellátója az IT iparnak.

CPD

[Consumer Printer Division]

ISD régi kifejezése (Tintasugarast jelent szintén)

CPMG

[Consumer Products Marketing Group]

A fogyasztói termékek reklámozásával és eladásával foglalkozó csoport (Lexmark)

CPP

[Capital Purchase Program]

A CPP a preferált készlet és méltányos jótállás vásárlási program (Lexmark)

CPU

[Central Processing Unit]

Processzor (azaz Központi Feldolgozó Egység)

CRM

[Customer Relationship Managment]

Ügyfélkapcsolat kezelés . Ügyfelek felé irányuló tevékenyégek összesége. Ez lehet szoftver eszköz elnevezése, de lehet egy cégen belüli osztály is.

CRP

[Conference Room Pilot]

A szoftver kiadása előtti szoftverteszt (Lexmark)

CRT

[Cathode Ray Tube]

Képcső

CRT form

[CRt Form]

Képcsőhiba/minőségi hiba esetén ezt a formanyomtatványt kell kitölteni és a megbízóhoz eljutattni.

CRU

[Customer Replaceable Unit]

Vevő Által Cserélhető Tartozék/alkatrész (Lexmark)

Customer

[Végfelhasználó]

Végfelhasználó, aki az adott készüléket használja vagy hasznosítja.

CS

[Customer Services]

Ügyfélszolgálat (Lexmark)

Cseregarancia (Profi)

Egyes garanciális termékek helyett másik készüléket adunk cserébe. Ha az ügyfélnek kéri a javítást követően visszakaphatja a régi készülékét.

Cserekészlet (Profi)

[ garanciális cserekészlet]

A saját raktárunkban rendelkezésünkre álló, jól működő készülékekből álló készlet, melyből elvégezhetjük a nem javítható garanciális készülékek cseréjét. Ezt a készletet többnyire a megbízó biztosítja a központi szerviz részére.

Cserekészülék(Profi)

Olyan készülék melyet az ügyfél kap meg végleges felhasználásra abban az esetben, ha a saját (garanciális) készüléke nem javítható.

Csereutalvány (Profi)

A garanciális készülék vásárlás helyén történő pénzre, vagy új termékre való beváltára jogosító hivatalos papír, melyet a központi szervizben dolgozó garanciális ügyintéző állít ki, kizárólag a megbízó cég utasítására.

CSP

[Customer Service Provider]

Feljogosított szervizpartner

CSR

[Customer Service Representative]

Ügyfélszolgálati munkatárs (Lexmark)

CSS

[Customer Support Services]

Ügyfélszolgálattal kapcsolatos Szolgáltatások (Lexmark)

DACH

[Deutschland, Austria & Switzerland]

Régió jelölés, Németország, Ausztria és Svájc

DAM

[Dealer Account Manager]

A Kereskedőkkel tartja a kapcsolatot menedzser szinten (egy kapcsolat tartó) (Lexmark)

DAR

[Dealer Account Representative]

A Kereskedőkkel tartja a kapcsolatot képviselői szinten (egy kapcsolat tartó) (Lexmark)

DBCS

[Double-Byte Character Set]

2 Bájtos Karakterkészlet. Amikor nem 8 bittel hanem 16 bittel azonosítjuk a karakterkészletet (Lexmark)

DBM

[Demand Base Manufacturing]

Igény szerinti gyártás (Lexmark)

DC

[Direct Current]

Egyenáram

DDC2

[Display Data Channel 2]

A VESA DDC2 szabvány egy soros átvitelen alapuló monitor azonositó adatforma és kommunikációs mód (Plug & Play, felbontás, stb.). A monitor 15 pólusú jelcsatlakozónján keresztül információt tud küldeni a számítógép felé arról, hogy ő milyen monitortípus mi a gyártási száma stb.

DDP

[Delivered Duty Paid]

A szállító fizeti a VÁM-ot

DDP

[Delivered Duty Paid]

A szállító fizeti a VÁM-ot

DE

[Development Engineering]

Mérnöki Fejlesztés (Lexmark)

Dealer

[Viszonteladó]

Olyan természetes vagy jogi személy aki továbbértékesítéssel foglakozik

Díjtáblázat (Profi)

Nyomtatvány, melyen tájékoztató jellegű adatok szerepelnek a javítási árainkra, átlagos anyagfelhasználásra vonatkozóan, illetve tartalmazza a készülékenkénti árajánlati összeghatárt, és a kiszállásos munkák óradíjait.

DIY

[Do It Yourself]

"Csináld magad" (házi barkácsolás, lakásfelújítás)

DKIM

[DomainKeys Identified Mail]

Digitális aláírás ami megfelelően tudja korlátozni a SPAM küldést (címhamisítást)

DMS

[Document Managment System]

Egy komplett rendszer mely magába foglalja a dokumentumok előállítását, sokszorosítását, feldolgozását, archíválását. A rendszer komponensekből áll pl. nyomtató-másoló, szkenner, szoftverek.

DOA

[Dead On Arrival]

A vásárlást követő néhány napon belül működésképtelenné váló készülék. Csak a gyártási hibás! Időtartamát a Megbízók határozzák meg. Tipikusan 3-15 nap lehet. A szállítás során sérült készülék javítása nem tartozik bele, mert az nem a Megbizó (gyártó) felelősége ill. költsége!

DOJ

[Deaprtment Of Justice]

Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma

Dokumentum elosztási jegyzék (Profi)

Nyomtatvány, melyen megnevezzük, hogy egy, a cégnél betöltött munkakörhöz milyen minőségügyi dokumentumok ismerete szükséges. Ezek átvételét a dolgozók aláírásukkal igazolják.

Dolgozó azonosítója (Profi)

Cégünk saját fejlesztésű szoftverrel dolgozik, amelybe minden felhasználó saját néven, illetve jelszóval lép be. Ez az 3 karakterból álló betű, vagy szám azonosító egyértelművé teszi, kinek a neve alatt kerülnek adott információk a rendszerbe és az, hogy a dolgozó melyik telephelyen dolgozik.

Dolgozói adatlap (Profi)

A cég munkatársainak személyes adatait, elérhetőségét tartalmazó adatlap.

DPM

[Direct Part Marking]

Közvetlen alkatrész jelölés (a vonalkódot vagy más jelölést közvetlenül az alkatrész anyagába vésik/gravírozzák)

DPMS

[Display Power Managment Signaling]

A H. Sync. és a V. Sync. (vizszintes és függőleges szinkronjelek a 15 pólusú monitor jelcsatlakozón) jelek segítségével vezérelt energiatakarékos üzemmódokat megvalósító műszaki megoldás (Normal, StandBy, Suspend, Pwr.off).

Driver

[Meghajtó program]

A rendszerszoftvert (Pl.DOS, Windows) illeszti a készülékhez ( új perifériához).

Drum

Lásd az OPC-t!

DT WS

[Desktop Workstation]

asztali munkaállomás (PC) (Lenovo)

DVI

[Digital Video Interface]

A DVI a videokártyák és monitorok közti analóg és/vagy digitális információátvitel szabványává vált.

EBP

[Earth Bonding Point]

Földelési pont (ESD védelemnél)

EDI

[Electronic Data Interchange]

Univerzális szoftver kapcsolati felület és annak leírása

EET

[Eastern European Time]

Kelet-európai idő (GMT+02:00)

EFR

[Enhanced Full Rate]

LG-nél használt mutatószám. Azt mutatja meg, hogy az ügyfél által elvárt javítási idő alatt megtörtént-e a javítás. Százalékban fejezik ki, amely azt mutatja, hogy a befejezett javítások hány százaléka lépte túl az elvárt javítási időt. (Monitor esetében az elvárt javítási idő 5 nap (nem munkanap!))

Egységár (Profi)

Egyes termékek előre megadott, fix díjazás

Elkezdve státusz (Profi)

Ez a státusz azt jelzi, ha a szervizszakember már elkezdte a javítás folyamatát, de valamely okból nem tudta folytani azt. Ezen státusz esetén mindig találunk bejegyzést a "belső információk" mezőben.

Ellenőrizendő garancia(Profi)

A Profi szoftverben használatos megjelölés. Akkor használjuk ha az ügyfél nem tudja a készülék átadásakor a garancia tényét dokumentálni, de remény van arra hogy ez későbbiekben megoldható lesz. Az ellenőrizendő garancia státuszában szereplő készüléket az ügyfél nem viheti el addig, amíg nem pótolja a hiányzó dokumentumot, vagy nem vállalja a javítási díj megfizetését.

EMAT Countries

[Eastern Europe , Middle East and Turkey]

Kelet Európa, Közel Kelet, Törökország területe

EMEA Countries

[Europe, Middle East, Africa]

Európa, Közel-Kelet, Afrika (térség)

EMR System

[Enterprise relation management]

Apollo szoftver (LENOVO rendszer) másik neve

Endemic

Szériahiba (OKI),Olyan meghibásodás mely szokatlan gyakorisággal jelenik meg egy termék vagy termékszéria használata során, és bizonyíthatóan helytelen technológia vagy terveési hiányosság okán keletkezik.

EOB

[End Of Businesday]

Idő intervalumot definiál, adott munkanap végéig terjedő időszak ( pl.: Please provide quotation EOB Monday! ~ Kérem küldje az ajánlatot a Hétfői munkanap végéig!)

EOL

[End Of Life]

Élettartam vége azaz a gyártó már nem támogatja a termék javítását alkatrész ellátással

EOSL

[End Of Service Life]

(Lexmark) Ez egy dátum adat ami azt mutatja,hogy az adott termékhet mikor szüntetik meg a támogatást a pótalkatrészek kiszolgálását.

EPA

[ESD Protected Area]

ESD védett terület

Értesítés az elvégzett javításról (Profi)

Nyomtatvány, melyet abban az esetben küldünk ki az ügyfélnek, ha az átvételi munkalapon megjelölt javítási határidőt, vagy SMS értesítést követő 6. munkanapig nem veszi át a készülékét.

Érvényes belső dokumentumok listája (Profi)

Nyomtatvány, melyen nyilvántartjuk a minőségügyi rendszerünkben használt munkaügyi eljárásokat, munkautasításokat. Nyomonkövethető rajta az adott dokumentum verziószáma, kiadási határideje is.

Érvényes külső dokumentumok listája (Profi)

Nyomtatvány, melyen nyilvántartjuk a cégünk működéséhez használandó, kötelezően alkalmazandó törvényeket, rendeleteket, hatósági utasításokat, szabványokat. Nyomonkövethető rajta az adott dokumentum verziószáma, kiadási határideje, lejárati határideje is.

Érvényesség kezdete (Profi)

Dokumentumok, illetve azok tartalmának érvényessége kezdődik ekkor.

Érvényesség vége (Profi)

Dokumentumok illetve azok tartalmának érvényessége végződik ekkor

ESD

[Electrostatic Discharge]

Elektrosztatikus feltöltődés

ESDS

[Electrostatic Discharge Sensitive device]

Elektrosztatikus feltöltődésre érzékeny készülék

Eseti (Javítás, Karbantartás, Kiszállás; Profi)

Egyszeri megbízás alapján igénybevett, pontosan körülhatárolt szolgáltatás esetén alkalmazható. A nyújtott szolgáltatás díjai ebben az esetben külön megállapodás, vagy a listaárak alapján kerülnek meghatározásra.

Eseti ár (Profi)

Cégünk (Profi Szerviz)a javítás (szolgáltatás) összegét néhány termék kivételével az elvégzett munka időráfordításának, és szaktudásigényének arányában határozza meg.

ESP

[Electrostatic Protection]

Elektrosztatikus feltöltődés elleni védelem

Eszkaláció

Valaminek a lépcsőzetes kiterjesztése. Pl. problémakezelés kiterjesztése egyre magasabb szintű szakértőkhöz.

Éves belső audit terv (Profi)

Évente meghatározásra kerül, a cég mely területe szorul felülvizsgálatra, illetve csupán általános ellenőrzésre. Erről adatlap készül, melynek adatai segítik az auditra való felkészülést.

Éves oktatási terv (Profi)

Dokumentum, melyben szerepelnek a már látogatott tréningek, tanfolyamok, és az ezeken résztvett dolgozók neve, illetve a továbbképzési tervek adatai. Így folyamatában követhető a cég képzési élete.

Exployed view

Robbantott ábra.Az alkatrészek kapcsolódását is mutató térbeli rajzolat.

FAT

[File Allocation Table]

Egy olyan terület a merevlemezen ahol információkat tárol a fizikai helyéről minden egyes részéről a lemezen található fájloknak, és a lemez kihasználatlam területeiről.

FBO

[Financial Bank Officer]

Pénzügyi vezető

FCPA

[Foreigh Corrupt Particies Act]

Külföldön elkövetett korrupciós eseteket szankciónáló 1977-es amerikai törvény

FE

[Field Engineer]

Helyszini javítást/karbantartást/üzembe helyezést végző személy (Lexmark)

FEB

[Flied Enginering Bulletins]

A gyártó által kibocsátott javítási segédanyag, melyet egyes szériahibák esetén küldenek a szerviz részére.

Felhasználói kézikönyv

A készülék üzemszerű használatához szükséges a végfelhasználó számára is érthető gyártói utasításokat tartalmazó rövid leírás.

Feljegyzések, bizonylatok listája (Profi)

Ebben a listában szerepel azon formanyomtatványok összesége cím, és kód szerint, melyeket a Profi Szerviz használ.

Felvéve státusz (Profi)

A Profi rendszerszoftverében felvételre kerülő készülékek első státusza ez, melyekkel még nem történt további ügyintézés, csupán az adatok felvétele.

Félvezető és "csavar" szintű javítás (Profi)

Olyan javítási eljárás mely során a legkisebb még cserélhető elem szintjéig keressük meg a hibaforrást, és cseréljük ki azt. Pl. ellenállás, kondenzátor, tranzisztor, rugó, görgő, fogaskerék stb….

Firmware

Működtető alapszoftver. A processzoros készülékek előre programozott memória tartalma.

Fix áraink

Egyes fizetős tételek javítási ára függetlenül a ráfordított idő, és anyagköltségtől, az ügyfél számára előre megadott, állandó áron történik.

Fixáló egység

Lásd. A fuser unitot

Fizetős javítás (Profi)

Garancián túli javítás, melyért közvetlenül a szolgáltatást igénybevevő személy vagy cég, az az ügyfél fizet.

FOC

[Free of charge]

Térítésmentes

Folyamatleírás (Profi)

Egy egy működési folyamat lépésről lépésre történő, szöveg formában történő rögzítése az ISO dokumentumokban.

Fontossági sorrend (Profi)

A szerviz szakemberek a javításokat fontossági sorrend alapján végzik, melynek során figyelembe veszik a javítás várható határidejét, illetve az ügfelek egyéb igényeit a javításra vonatkozóan: lsd: árajánlat, tesztelés, alkatrész beszerzés

Forgalmazó

Az a cég, mely Magyarországon forgalomba helyez egy adott terméket. Ő foglalkozik külföldi beszállítás esetén az országba történő behozatalról, Mo-i reklámozásával, gondoskodik a garanciális háttér kialakításáról.

Forrásraktár (profi)

A Profi szoftverben használt fogalom. A raktározás nyilvántartásában azt a raktárt jelöli, ahonnan áthelyezni kívánunk egy terméket.

FRU

[Field Repair Unit]

Kiszállásos Javítást végző Egység (Lexmark)

FSB

[Filed Service Bulletin]

Típushibák javítását leíró dokumentum, a szakszervizek számára.pl.: TPV International álltal használt azonosító.

FSC

[Fujitsu Siemens Computer]

Fujitsu és a Siemens PC gyártó üzletágának az egyesülése során létrejött cég.

Fuser unit

Nyomtatók beégetőműve. Két forgó henger teflon vagy gumibevonattal. Ezek között halad át utolsó fázisként a papír, és így rögzül a felhordott festék.

Futár

Olyan szolgáltató aki küldeményeket továbbít egyik helyszínről a másikra díjjazás ellenében.

Függő státusz (Profi)

Ez a státusz azt jelzi, ha a szervizszakember már elkezdte a javítás folyamatát, de valamely okból nem tudta folytani azt. Ezen státusz esetén mindig találunk bejegyzést a "belső információk" mezőben.

FW

[Firmware]

Olyan programok és/vagy adat struktúrák amlyek feladata a külömböző elektronikus eszkezök belső szabályozása

Gar. Zacskó (Profi)

Olyan 12*17 cm-es, ragasztócsíkkal ellátott műanyag zacskó, melybe beletesszük a készülékhez tartozó garancialevelet, illetve a vásárlást igazoló számla vagy blokk másolatát és felragasztjuk a javítandó készülékre vagy annak dobozára.

Garancia azonosító

Megfelelően egymáshoz illesztett betű és írásjelek, melyekből leolvasható, ki a garanciális munkáért, az alkatrészellátásért, cseredarabok biztosításáért ki a felelős ki a költségviselő.

Garancia dokumentumok (Profi)

A garancia meglétének igazolására szolgáló dokumentumok: Számla vagy blokk, jótállásijegy

Garancia érvényességének megállapítása (Profi)

1. Cégünk által lepecsételt, szabályos garancialevél, melyen szerepel az értékesítés dátuma, a készülék gyártási száma. (ennek másodpéldánya vagy a számla megtalálható társaságunknál) 2. A készüléken megtalálható a cégünk által ráhelyezett garanciacímke és az ellenőrzés során megállapítható, hogy a címke ténylegesen a terméket azonosítja. Készülék kiadása Általános vállalási feltételekben Garancialevél sorszáma mezőbe a garanciális termékek garancialevelének (jótállási jegyének) sorszámát kell beírni. Ha megfelelő sorszámot adunk meg megjelenik egy ablak, melyben információk találhatók a javítandó termék garanciális ügykezelésére vonatkozóan. Ezt lezárva a következő mezőbe behelyettesíti a készülék típuskódját.Belső információ mezőben rögzíthetjük azt, ha egyéb tényezők is felmerültek. A Belső információ mező nem jelenik meg, sem az átvételi munkalapon, sem a kiadási munkalapon! Ide olyan információkat kell rögzíteni, ami „nem tartozik” ügyfélre, de fontos lehet a további ügyintézés / javítás során.

Garancia Időtartama

Garanciális készülékek esetén, amennyiben ez kedvezőbb, mint a fogyasztóvédelmi törvényben előírt kötelező szolgáltatási idő, a szervizszolgáltatást meghatározó szerződés kiköthet egy hosszabb ciklus időt, melyet a jótállási jegyeken tüntetnek fel. Ebben az esetlen ez idő alatt köteles a szerviz a meghibásodást kijavítani.

Garancia Tere

A garancia területi kiterjedése. Ez lehet Magyarország, vagy a forgalmazás teljes területe, attól függően, hogy a szerződésben mi szerepel.

Garanciacímke (Profi)

Profi logo-val ellátott 10*20mm címke, melyet a javítás elvégzését követően a szakember ragaszt fel a készülékre, a készülék munkalapszámával ellátva. Ennek a címkének az állapota jelzi, hogy a készüléket felbontotta e idegen kéz.

Garanciacímke sérülése

A garanciacímke sérülése jelentheti azt, hogy felszakították, lekaparták, stb, de mindenképpen valami külső hatás észlelhető rajra, mely az épségét megbontotta. Ez a jelenség a garancia elvesztését vonja maga után a készülék azon részeire vonatkozóan ahol az avatatlan kezek nyoma észlelhető.

Garanciaidő meghosszabbodás

Garanciális javítás időszükségletével (a szervízben eltöltött idővel) megnövekszik az eredeti jótállási határidő

Garancialevél

A szervizelő cég adatait, illetve a jótállás feltételeit tartalmazó dokumentum. A Profi Szerviz által kibocsátott garancialevelek saját arculattal rendelkeznek, ezen kívül azonban számos, a forgalmazó által kibocsátott garancialevéllel ellátott termék is a Profi Szerviz garanciakörébe tartozik.

Garancialevél érvényesítése

I. A vásárlás helyén le kell pecsételtetni a garancialevelet, illetve kitöltetni a garancialevélen jelzett helyen a vásárló adatait, a vásárlás dátumát.

Garanciális (Javítás, Karbantartás, Kiszállás):

Garanciális feltételeknek megfelelő eszközök és igénybe vett szolgáltatások esetén alkalmazott mód. Eszközök esetében alkalmazandó a gyártó vagy a forgalmazó által meghatározott feladatokra és időre, illetve a bizonyítottan hibásan, vagy hiányosan nyújtott szolgáltatás kompenzálására. Teljesítéskor ügyfél által fizetendő díjtételei nincsenek.

Garanciális alkatrész beszerző mátrix (Profi)

Formanyomtatvány, melyben nyilvántartjuk a cégek 3 betűs rövidítéseit, melyet a "Garanciális alkatrészrendelő táblában" használunk.

Garanciális csereigény

Minőségi problémás vagy alkatrész hiányában nem javítható készülék cseréjének igénye.

Garanciális javítás/ügykezelés

A megbízóval kötött szerződésben részletezett, illetve a Fogyasztóvédelmi törvény ide vonatkozó paragrafusaiban értelmezett, a végfelhasználó számára térítésmentesen elvégzett javítás.

Garanciális kötelezettség

Azok a kötelező szerviztevékenységek, melyeket a fogyasztóvédelmi törvények, illetve a szervizszolgáltatást körvonalazó szerződések meghatároznak.

GDI

[Graphics Device Interface]

Windows grafikai interface monitor és nyomtató meghajtássára

Gépkönyv

A készülék alapvető üzemeltetési útmutatója elsősorban felhasználók számára.

GST

[Goods and Service Tax]

Áru és Szolgáltatási Adó

GUI

[Graphical User Interface]

Grafikus Felhasználói Felület (Univerzális) interface. (XEROX Palo Altoi kutatóbázis; Alan Kay). Gyakorlatilag a Apple gépek és a Windows szoftverek kezelő felülete.

Gyári tűrés

Minden készülék jellemzőiben gyártása során előfordulhatnak az ideálistól történő eltérések. Ezen eltérések gyártó álltal meghatározott megengedett mértéke a gyári tűréshatár.

Határidő

Felirat alatt megtekinthető a javítás becsült határideje, illetve a gép által generált határidő. Mindig ellenőrizni kell, hogy reális értéket adjon! Ha Megrendelő más határidőre kéri, átírható. Amennyiben a generáltnál rövidebb határidőt adunk meg sürgősre állítódik a javítás, és azt felár ellenében javítjuk!

HB2U

[Happy Birthday to You]

Boldog szülinapot

HD

[High Deffinition]

Nagy felbontású. Televizió és Videotechnika használja a 1920*1080 soros megjelenítés azonosítására.

HD

[High Deffinition]

Nagy felbontású. Televizió és Videotechnika használja a 1920*1080 soros megjelenítés azonosítására.

HDMI

[High Definition Multimedia Interface]

A HDMI interfész a magas felbontású képanyagon kívül, 8 csatornás hang továbbítására is alkalmas. A jelátviteli sebesség 5 Gbps, és a HDTV tökéletes átvitelére elég csak 2.2 Gbps. Persze a 1920X1080 Full HD műsorok átvitelére is tökéletes megoldás.

Helyben javítva jelölés (Profi)

Ezzel a paraméterel megjelölt tételek,azon a telephelyen javíthatók ahova köti azt a munkalapaszáma. Ügyeljünk arra, hogy a telephelyeken más hozzáférési joggal rendelkezik a dolgozó a helyben javított és a központba történő javítást dokumentáló munkalapokkal kapcsolatban, azaz a helyben javított tételek nem jelennek meg a szállítási listán és így nem lesznek szállítás után „zárolva” .

helyesbítő tevékenység (Profi)

A "Megelőző intézkedés" formanyomtatványon, melyen lehetősége van a cég dolgozóinak felhívni a figyelmet bármely munkaterületen észlelt nem megfelelő működésre, a módosító javaslat maga a helyesbítő tevékenység.

Helyszíni cseregarancia (Profi)

A hibás készülék üzemeltetés helyén történő lecserélése új, vagy javított jól működő készülékre. Amennyiben javított készüléket kap az ügyfél kérheti az eredeti készüléket vissza annak javítását követően.Erről a csere átadásakor kell nyilatkoznia.

Helyszíni garancia (Profi)

Az üzemeltetés helyén történő javítás vagy csere.

Helyszíni javítás (Profi)

Készülék javítása az üzemeltetés helyén.

Hibabejelentés

Az ügyfél nem személyesen, hanem telefonon, e-mail-ben keresi meg cégünket, és rendeli meg a számára megfelelő javítási szolgáltatást.

Hibabejelentést követő reakció idő (munkaóra; Profi)

A hibabejelentés és Szolgáltatás megkezdés között eltelt időtartam.

Hibafeltárás (Profi)

Az a munkafolyamat, melynek során a szakember meghatározza a hibaforrást a javításra váró készüléken, és megbecsüli a várható javítási költséget. Esetenként ez a hiba elhárításával egyenértékű (pl. kontaktushiba megkeresése, vagy biztosíték kicserélése)!

Hibafeltárás (Profi)

Az a munkafolyamat, melynek során a szakember meghatározza a hibaforrást a javításra váró készüléken, és megbecsüli a várható javítási költséget. Esetenként ez a hiba elhárításával egyenértékű (pl. kontaktushiba megkeresése, vagy biztosíték kicserélése)!

Hibafeltárási díj

A hibafeltárási munka ellenértéke.

hibafeltárási díj

Ez az összeg a várható javítási költség munkadíjának 30százaléka,ezt az összeget kell fizetnie ügyfélnek ha a javítást az ajánlatban megjelölt összegért nem kéri.

HQ

[High Quality]

Csúcsminőség

HQ

[High Quality]

Csúcsminőség

HSD

[HannStar Displays]

A HannStar DisplaysLCD panel gyártó cég nevének rövidítése (HSP)

HSP

[HannSpree]

A HannSpree cég nevének rővidítése (HSP)

HVD

[High Volume Distribution Group]

Mennyiségi értékesítéssel foglalkozó üzletág (XEROX)

IE9

[Internet Explorer 9]

Windows operációs rendszer alapértelmezett böngészőjének kilences verziója

IMAC/D

[Installation, Move, Add, Change, Disposal]

Telepítés, Áthelyezés, Hozzáadás, Csere, Ártalmatlanítás

Imaging unit (cartridge)

Lásd az OPC-t!

IMAP

[Internet Message Access Protocol]

A levelek nem töltődnek le, a kliens csak cache-eli őket ezáltal csökken a hálózati forgalom, a kliens háttértárigénye, a levelek bárhol elérhetővé válnak. Állapotinformációk tárolhatóak a kiszolgálón a zászlókon keresztül több információ is tárolhatók a levél állapotáról, például, hogy olvasatlanok, vagy nem, hogy megválaszoltak-e vagy sem. Mappák támogatása az IMAP4 kliensek képesek létrehozni, átnevezni és törölni postafiókokat, amelyeket a felhasználó általában mappáknak lát. Megosztott és nyilvános mappákat is lehetséges létrehozni. Szerveroldali keresések támogatása a kliensek kérhetik a kiszolgálót, hogy keressen a postafiókban tárolt levelek között. Így elkerülhető az összes levél letöltése.

IRIS Code

[International Repair Information System]

nemzetközi szabvány amivel strukturáltan össze lehet gyűjteni és dokumentálni a hiba tüneteit (eredetileg a Sony fejlesztette ki 1986ban)

ISD

[Imaging Solutions Division]

Lexmárknál az összes tintasugaras nyomtatóra vonatkozó kifejezés

ISO

[ISO 2859]

Azt határozza meg, hogy a megjavított termékek közül adott darabszámnál hányat kell kivenni tesztelésre.

ISO

[ISO 2859]

Azt határozza meg, hogy a megjavított termékek közül adott darabszámnál hányat kell kivenni tesztelésre.

IT

[Information Technolgy]

Információ technologia (számítástechnika?)

Javítási költség (Profi)

A javítás munkadíjának, alkatrészköltségének, szállítási és kiszállási díjának összege

Javítást követő kötelező garancia

Cégünk és szakemberünk 6 hónap garanciát vállal az általa elvégzett munkára. Amennyiben ez idő alatt hibásodik meg a termék, és a hiba összefüggésbe hozható az előző javítással, úgy a szervizszakember köteles a javítást térítésmentesen elvégezni.Az ügyfél nem fizet munkadíjat, szakember nem kap jutalékot.

Jelölőcímke (Profi)

40*25mm öntapadós címke, melyet az ügyfélszolgálati asszisztens ragaszt fel a javításra váró készülékre. A jelölőcímke a készülék azonosításához szükséges adatokat tartalmazza. Pontosabban az ISO 9001 leírásában.

Jótállási jegy

A szervizelő cég adatait, illetve a jótállás feltételeit tartalmazó dokumentum. A Profi Szerviz által kibocsátott garancialevelek saját arculattal rendelkeznek, ezen kívül azonban számos, a forgalmazó által kibocsátott garancialevéllel ellátott termék is a Profi Szerviz garanciakörébe tartozik.

Jótállási jegy sorszáma

[Garancialevél sorszáma]

A Profi Szerviz álltal kiállított jótállási jegyek sorszámmal vannak azonosítva. A sorszám azonosítja a termék és szolgáltatás típust és a Megbízót.A sorszámok és a hozzá tartozó információk a Profi Szerviz rendszerében rögzítésre került így onnan kikereshetők az adatok.

Kapcsolatfelvétel

Hibabejelentés esetén a legrövidebb időn belül meg kell szervezni az ügyfél igény és lehetőség szerinti kiszolgálását, s ezt követően felvenni vele a kapcsolatot, tájékoztatni a következő lépésekről.

Karbantartási kézikönyv

Az eszköz rendszeres karbantartásáról szóló információkat leíró dokumentum.

Készülékcsere díja

Garanciális készülékek cseréje esetén is kerül munkadíj a munkalapra. Ezt nem kell ügyfélnek fizetnie.

Készülékkód (Profi)

Minden készüléktípust rögzítünk a Profi szoftver adatbázisában. Ezek besorolása a típus és a modellszám segítségével kialakított kód alapján történik.

Kiadási munkalap (Profi)

lásd, munkalap

Kijáró szervizes

Szervizmérnök, aki a felhasználás helyszínén javítja a meghibásodott készülékeket.

Kiosztás (Profi)

Az a művelet melynek során a feladatvégző szakember nevéhez rendeljük a feladatot. A KIOSZTVA státuszhoz hozzá rendeljük a személy nevét.

Kiosztva státusz (Profi)

Azt jelöli a Profi Szoftverben, hogy a feladatot megkapta egy szakember. A státusz sorában látható az hogy ki és mikor kapta meg a feladatot.

Kiszállás (Eseti, Szerződéses, Garanciális)

A bejelentett hiba helyszínére, ügyfél telephelyére történő kijutás. Történhet eseti megbízásra, szerződési és garanciális feltételeknek megfelelően. Díjtételei a mindenkori listaár szerint közigazgatási határon belül és kívül különbözőek, de ettől eltérhet megállapodás és szerződési feltételek szerint.

Kiszállási díj (Profi)

Annak költsége hogy a szakember eljusson az javítandó/bevizsgálandó készülék üzemeltetési helyére.

Kiszállásos munkalap (Profi)

Olyan munkalap amit a Profi szoftverből nyomtatunk amennyiben a szervízelő mérnök az üzemeltetés helyére megy ki elvégezni a javítást/ karbantartást.

Kiterjesztett garancia

A gyártó álltal az adott termékköre vállalt időtartamon, és szolgáltatási szinten túli, garanciális időszak és szolgáltatási szint.

Kitöltött garlevél

Olyan garancialevél amin minden a garancia érvényességéhez szükséges információ ki van töltve (készülék típusa, gyártásiszáma, az értékesítés dátuma és az értékesítő pecsétje).

KMF

[Kyocera Műszaki Fórum]

Global union (Kyocera)

Kölcsönkészülék

Az ügyfél számára biztosított alternatív használati eszköz (általában a javításra behozott készülék helyett).

Központi ügyfélszolgálati asszisztens (Profi)

Az ezen a területen dolgozó munkatársak veszik át a meghibásodott készülékeket az ügyfelektől, rögzítik ezt a szervizszoftverben, és tartják a kapcsolatot az ügyfelekkel szükség esetén.

KPI

[Key Performance Indicators]

Teljesítmény mutató szám(ok).

LAB-ND/CON

[Labour Only, Next Business Day, 8 hour response, Monday-Friday, 8-5, Consigned Spares]

Csak munkaerő, másnapi kiszállás (munkanap) 8 órán belül, hétfőtől péntekig 8:00-17:00, bizományi alkatrészekből

LAB-ND5/12/CON

[Labour Only, Next Business Day, 8 hour response, Monday-Friday, 7-7 (7-19:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, másnapi kiszállás (munkanap) 8 órán belül, hétfőtől péntekig 7:00-19:00, bizományi alkatrészekből

LAB-ND7/24/CON

[Labour Only, Next Day 8 hour response, Sunday-Saturday, 0-24:00, Consigned Spares]

Csak munkaerő, másnapi kiszállás 8 órán belül, hétfőtől vasárnapig 0:00-24:00, bizományi alkatrészekből

LAB-ND7/8/CON

[Labour Only, Next Day 8 hour response, Sunday-Saturday, 8-5 (8-17:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, másnapi kiszállás 8 órán belül, hétfőtől vasárnapig 8:00-17:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Monday-Friday, 8-5 (8-17:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől péntekig 8:00-17:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD2/CON

[Labour Only, Same Day 2 hour response, Monday-Friday, 8-5 (8-17:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 2 órán belül, hétfőtől péntekig 8:00-17:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD5/10/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Monday-Friday, 8-6 (8-18:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől péntekig 8:00-18:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD5/12/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Monday-Friday, 7-7 (7-19:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől péntekig 7:00-19:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD5/24/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Monday-Friday, 0-24:00, Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől péntekig 0:00-24:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD6/10/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Monday-Saturday, 8-6 (8-18:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől szombatig 8:00-18:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD6/24/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Monday-Saturday, 0-24:00, Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől szombatig 0:00-24:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD7/12/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Sunday-Saturday, 7-7 (7-19:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől vasárnapig 7:00-19:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD7/24/2/CON

[Labour Only, Same Day 2 hour response, Sunday-Saturday, 0-24:00, Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 2 órán belül, hétfőtől vasárnapig 0:00-24:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD7/24/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Sunday-Saturday, 0-24:00, Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől vasárnapig 0:00-24:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD7/24/8/CON

[Labour Only, Same Day 8 hour response, Sunday-Saturday, 0-24:00, Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 8 órán belül, hétfőtől vasárnapig 0:00-24:00, bizományi alkatrészekből

LAB-SD7/8/4/CON

[Labour Only, Same Day 4 hour response, Sunday-Saturday, 8-5 (8-17:00), Consigned Spares]

Csak munkaerő, aznapi kiszállás 4 órán belül, hétfőtől vasárnapig 8:00-17:00, bizományi alkatrészekből

Lapnyomtató

Egy menetben legalább egy lapot nyomtató készülék.Lézernyomtatók sajátossága. A többi nyomtató fajta tud soronként is nyomtatni (amilyen ütemben kapja az adatot a számítógéptől…).

LASP

[Lexmark Authorised Service Provider]

csak adott /kötött vevőknek nyújthat szerviz szolgáltatást

LCD

[Liquid Cristal Display]

Folyadék kristályos (Lapos) képmegjelenítő eszköz. Speciális fajtája a TFT.

Leírás mező (Profi)

Profi Szoftver egyik szabadon editálható felülete, ahova az ügyfél speciális igényeit,vagy más speciális körülményt lehet feljegyezni pl. sérülést

Lejelentés forgalmazónak

Adatok közlése a javított termékekről a javítás módjáról a Forgalmazó számára

Lejelentés gyártónak

Adatok közlése a javított termékekről a javítás módjáról a Gyártó számára

LESP

[Lexmark Expert Service Partner]

Olyan árusítók akik a saját vevőiket szervizelik

Level 1 repair

[Module exchange]

Panel/modul cserével megoldott hibaelhárítás

Level 3 repair

[Component exchange]

Alkatrész (félvezető, vagy csavar )szintű javítás

Lezárt készülék (Profi)

Azon készülékek állapotjelzője (Állapot elnevezése) mellyel több javítás (szolgáltatás) jellegű teendő nincs,ügyfélnek át lehet adni.

Low End

Alacsony Árkategória

LP

[List price]

Listaár (végfelhasználóknak publikálható ár (a viszonteladók és a Disztribútorok ennél alacsonyabb áron vásárolak)

LSP

[Logistics Service Partner]

Szállítmányozó szolgáltató partner (3C)

LVP

[Lexmark ValuePrint Partner]

Nyomtatást és másolást szolgáltató vállalkozás

M1

[Monitoring]

ellenőrzés, megfigyelés

Maintance manual

Az eszköz rendszeres karbantartásáról szóló információkat leíró dokumentum.

Mechanikai sérülés (Profi)

A készüléken látható külsérelmi nyom(ok) (törés, karc, stb.) és belső sérülések mely(ek) kölső behatás következményeként jött(ek) létre.

Megbízó (Profi)

Az a cég, mely szabályos jogi szerződés keretében megbízást ad a Profi Szerviz részére az általa forgalmazott, vagy gyártott készülékek szervizelésére vagy egyéb szolgáltatás elvégzésére.

Meghibásodás

A készülék működésének zavara. Nem tartozik ide a mechanikai sérülés és a működési sajátosságok sem (pl. gyártói specifikáción belüli mennyiségű pixelhiba egy LCD kijelzőn).

Megváltott garancia

A megbízási szerződés szerint, a forgalomba helyezett darabszám alapján előre fizet egy egységárat a Megbízó a garanciális kötelezettségek átvállalásáért. Ez lehet fix egységár és lehet a termékérték bizonyos százalékos értéke.

MFP

[Multi Functional Printer]

Több funkyiós nyomtató (szkennel, nyomtat, fénymásol, faxol) (Lexmark)

Minőségi kifogás

A vizsgált készülék felhasználó által kifogásolt tulajdonsága (pl. Kikapcsolt állapotban zajos monitor)

Minőségpolitika

A cég működési alapgondolatait megfogalmazó vezérelvek.

MISS

[Accessory Missing,Damage or Purchase]

Tartozék hiány kezelése , sérülés kezelése, vagy vásárlási igény kiszolgálása (HSP)

MK

[Maintenance Kit]

Karbantartó készlet (Lexmark)

MMSH

[Media Markt Saturn Holding]

Mediamarkt és a Saturn áruházak közös cége , elnevezése

Modell number

[Modellszám]

A terméket egyértelműen azonosító, gyártó által generált betű / szám konbináció, ami általában a készülék adattábláján található. Nem azonos a Típus azonosítóval! Egy Típus azonosítójú készüléket több modell number-rel is gyártanak!

Module exchange

Panel/modul cserével megoldott hibaelhárítás

MPS

[Maintenance Kits Installation]

Karbantartó készlet(ek) telepítése (Lexmark)

MPS & KA

[Hardware Installation]

Hardware üzembe hejezés (Lexmark)

MT

[Magyar Telecom]

Piacvezető magyar telefontársaság

MTTR

[Mean Time To Repair]

átlagos javítási idő (Lexmark)

Munkadíj

A javítási díj azon része, amit a munka ráfordítás (szakértelem és időszükséglet)függvényében szabunk ki. Ezt a szerviz szakember állapítja meg esetenként.

Munkafázisok (Profi)

A szervizszoftverünkben a javítási folyamatot jelző státuszok: felvéve, továbbküldve, kiosztva, Felfüggesztve, További ügyintézésre vár, befejezve, tesztelve, tisztítva, nyomtatva, visszaszállítva.

Munkalap tétele (Profi)

A szoftver egy munkalapon több tétel, vagyis javításra beszállított eszköz adatainak rögzítését engedélyezi. Ezek a munkalap egyes tételei, melynek sorszámát a munkalap száma után írt perjelet követően jelezzük.

Munkalapgyűjtő fakkok

Azok a műanyag gyűjtők, melyekben a garanciális ügyintézésre továbbítandó munkalapokat tároljuk a hó végéig.

Munkalapszám (Profi)

[Sorszám (a munkalapon)]

A Profi szoftver minden javításra átvett készüléket azonosítóval lát el. Ezt a Profi szoftver automatikusan generálja.

Mura Gap

Szürkés képmező elszineződés (fizikai behatás következtében sérül az LCD szerkezete).

Műszaki jellemzők/ tulajdonságok

[Specifikáció]

Általános (fizikai, működési) és műszaki tulajdonságok rövid leírása.

NBD Fix

[Next Bussiness Day Fixing]

Következő munkanapi hibaelhárítás. Tehát meg kell jelenni és el kell hárítani a hibát, esetleg kölcsönkészüléket adni. (Lexmark)

NBD response

[Next Bussiness Day response]

Következő munkanapi válasz (megjelenés). Tehát meg kell jelenni és megkísérelni a hiba elhárítását. (Lexmark)

ND

[Next Business Day, 8 hour response, Monday-Friday, 8-5]

Másnapi kiszállás (munkanap), bejelentéstől számított 8 órán belüli megjelenés, hétfőtől péntekig munkaidőben (8:00-17:00)

ND2

[2nd Business Day response, Monday-Friday, 8-5]

A megkereséstől számított 2. napon reagálni kell, hétfőtől péntekig 8:00-17:00

ND5/12

[Next Business Day, 8 hour response, Monday-Friday, 7-7 (7-19:00)]

Másnapi kiszállás (munkanap), bejelentéstől számított 8 órán belüli megjelenés, hétfőtől péntekig (7:00-19:00)

ND7/24

[Next Day 8 hour response, Sunday-Saturday, 0-24:00]

Másnapi kiszállás (hétvégén is), bejelntéstől számított 8 órán belüli megjelenés, hétfőtől vasárnapig (0/24)

ND7/8

[Next Day 8 hour response, Sunday-Saturday, 8-5 (8-17:00)]

Másnapi kiszállás (hétvégén is), bejelntéstől számított 8 órán belüli megjelenés, hétfőtől vasárnapig (8:00-17:00)

NDA

[Non Disclosure Agreement]

Titoktartási megállapodás (Lexmark)

Nem megfelelőség

Minden olyan esemény, működési hiányosság, mely csökkenti, vagy visszafogja cégünk hatékony munkavégzését.

NFC

[Near Field Communication]

Érintés nélküli fizetés kommunikációs módja

NFF

[No fault found]

A hibát nem tapasztaltuk.

NIP

[Non Impact Printer]

LED és lézer lapnyomtatók.(Oki)

NTF

[No Trouble Found]

A hibát (bajt)nem tapasztaltuk.

Nyomtatva státusz (Profi)

Amennyiben egy készüléket javítást követően elvisz az ügyfél, arról kiadási munkalap készül. Így a szoftverben a tétel nyomtatott státuszba kerül.

OA

[Original Agreement]

Wistron használja az eredeti szerződésre.

ODM

[Original Design Manufacturer]

Olyan gyártó, mely késztermékeket állít elő külső cégek számára, melyek „felcímkézik” és saját márkanév alatt adják tovább a gyártott termék

ODM

[Original Design Manufacturer]

Olyan gyártó, mely késztermékeket állít elő külső cégek számára, melyek „felcímkézik” és saját márkanév alatt adják tovább a gyártott termék

OEM

[Original Equipment Manufacturer]

A kifejezés arra a szituációra utal, amikor egy vállalat az eredeti gyártótól megvesz valamilyen terméket, majd mint sajátját adja tovább, gyakran valamilyen nagyobb termék részeként.

On-Site Exchange

Helyszíni készülék cserével végzett szolgáltatás

OOW

[Out Of Warranty]

Garancia időtartamán túli esemény, meghibásodás.

OPB

[Office Printing Business]

Irodai nyomtatók